Poweryoga

Ikväll är det dags för poweryoga, något jag instruerar ett par gånger i veckan. Kvällens pass är ett steg 2 pass och de flesta som går i den gruppen har yogat  i 2-3 terminer. Poweryoga passar de allra flesta och i min grupp är det en salig blandning av åldrar och storlekar på deltagarna. Poweryoga gör Dig starkare, lugnare, smidigare och mer välbalanserad i både kropp och knopp.

Har Du någon förening eller friskvårdanläggning som kör poweryoga där Du bor så passa på att gå dit på ett pröva-på-pass. De flesta blir förvånade hur snabbt de positiva resultaten märks på kroppen och i huvudet. En av mina deltagare sa en gång att efter hon hade kört ett pass så kändes det som hon hade bomull i huvudet. Det är en ganska så målande beskrivning tycker jag!





Är Du nybörjare på yoga eller om Du vill fördjupa dina kunskaper är Ulrica Norbergs bok Poweryoga en bok jag verkligen kan rekomendera. Full av vackra bilder och späckad med information gör att den för de intresserade är en riktig guldgruva!

Så tänk inte att poweryoga inte är någonting för Dig för att Du inte är tillräckligt vig, stark eller smal. Poweryoga är till för ALLA!

Namasté


Kommentarer
Postat av: ylva

go yoga! :D

2009-02-01 @ 22:22:03
URL: http://sakomsolen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0