Första löppasset för året

Jag säger bara ÄNTLIGEN!

Som jag längtat, våndats och fasat över detta. Jag har inte tränat någon löpning sedan i Augusti så fasan över att början om på noll har i flera månader gjort att jag valt att inte gett mig ut.

Men...

...det var inte så farligt som jag befarade. Nej, tvärtom, det kändes faktiskt helt okej. Kände mig starkare och flåset var bättre än vad jag någonsin vågat hoppas på, men då skall man komma ihåg att det ändå bara var 4,7 kilometer. Om 3½ månad skall jag orka 17 kilometer till. Menmen, det ger sig nog...

Elljusslingan jag brukar springa hade samtliga lampor trasiga och det var snorhalt och detta tvingade mig att hitta en ny runda. Den kändes helt okej och fördelen var att det var 90 procent asfalt istället för grus som jag brukar springa på. Insåg förra året  att jag behöver öka mer på att springa på asfalt då det var det som var den stora utmaningen på Göteborgsvarvet.

Nu är jag vansinnigt nöjd med mig själv och skall njuta av resten av kvällen!


Kommentarer
Postat av: Broren

ÄNTLIGEN!!!!! Bra jobbat, visste väl att det gick att hetsa dig ;)

2009-02-01 @ 09:32:36
Postat av: Tesstamente

Suveränt gjort, jag blir verkligen impad!

2009-02-01 @ 17:40:19
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0