Spikmatta

Att ta hjälp av en spikmatta för att uppnå bättre hälsa verkar vara någonting som är i ropet just nu. Iallafall i min umgängeskrets. Jag har flera nära och kära som lovprisar sin spikmatta och som påstår att den gör underverk för både kropp och själ. Spikmattan sägs effektivt lösa upp alla sorters spänningar, frigöra endorfiner och lyckohormoner. Att regelbundet ligga på spikmatta gör dig lugnare, mindre stressad, avslappnad och lyckligare.

Idag när jag var hemma hos mina föräldrar så passade jag på att pröva deras nyinköpta spikmatta. Jag låg med ryggen på den med bar överkropp i ca 15 minuter. Jag vet inte om jag tycker att det var så skönt som alla säger att det är, utan jag tyckte nog att det gjorde ganska så ont, framförallt på skulderbladen. Men den värsta smärtan försvann efter ca 10 minuter, samtidigt som värmen började sprida sig i ryggen.



Gissar att de positiva effekterna kommer först efter att man legat på mattan några gånger. Spännande är det iallafall
Är du nyfiken på spikmattorna så kan du läsa mer här

/Hippietanten


Kommentarer
Postat av: anna

Hej!

Tack för inlägg hos mig, kul att du gillar min blogg.

Ska läsa igenom din nu. Snygg design, ren och snygg. Vad roligt nu kan vi läsa hos varandra!

Spikmatta är underbart. Jag låg på min i 20 minuter imorse.

2009-01-26 @ 11:11:10
URL: http://annayoga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0