Dags att söka jobb...

Idag har jag varit på anställningsintervju. Den första i mitt liv faktiskt. Var egen företagare i många år och har efter det har jag fått jobb utan att söka dem "på riktigt" . Men idag var det dags! Jobbet gäller tre månader i sommar, lönen är urdålig, arbetsuppgifterna är utmanande, jag är helt skräckslagen....Men ändå...

Nu börjar jag se slutet på min tid på Högskolan och suget efter att få börja jobba börjar smyga sig på mig. Att få omsätta all den teori jag lärt mig under dessa tre år till praktik skall bli en utmaning som jag nu är beredd att anta...

Det senaste åren har jag känns enorm skräck för att sluta skolan, men nu känner jag mer att ÄNTLIGEN är det dags! Nu är det bara 16 veckor kvar. Whiii!


Kommentarer
Postat av: eco chic

Gud så spännande! Jag har själv varit på arbetsintervju till ett jobb som webbproducent...hoppas jag får det!!!!

2009-02-12 @ 20:13:04
URL: http://ecochic.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh, sjuksköterska! Vilket passande yrke :-)

2009-02-12 @ 21:33:51
Postat av: annaYoga

Vad dspännande. Vi ställs hela tiden inför nya utmaningar och i nya situationer, härligt att det är så. Jag känner igen det där med att gå på anställningsintevju då man ej behövt det tidigare. Riktigt utmanande. Jag sökte en gång ett producentjobb på en teatergrupp. Jag hade ett annat jobb men var sugen på att göra nåt helt annat. Så då det var dags för intevjun var det väldigt utmanande. intevjun var mkt speciell, vi satt på en restaurang och de var tre som intevjuade. Läskigt men mkt utmanande. Lycka till!

2009-02-13 @ 08:37:48
URL: http://annayoga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0