Positivt tänkande

En sådan här dag, när vädret är grått och trist, det är evighetslångt kvar till sommaren och det regnar småspik ute är det lätt att deppa ner sig, vilket jag periodvis är expert på. Har nu bestämt mig för att ändra detta negativa tankesätt och försöka hitta ljuspunkter även när dagarna är som tristas och jag egentligen inte orkar komma ur sängen. Just idag känner jag glädje över:

-Att min yngsta dottern var så nöjd med sig själv efter att hon på ett mycket förtjänstfullt sätt genomfört sin gymnastiktävling  idag.

-Att det kom 34(!) personer på dagens nybörjarpass i poweryoga. Tänk. 34 personer TILL som vill förändra sitt liv mot ett hälsosammare!

-Att min kropp kändes mjuk och skön på båda dagens yogapass. den brukar tyvärr stelna till på det andra passet i vanliga fall, men idag kändes det finfint hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0