Göteborgvarvet



Förra våren gjorde jag min debut på Göteborgsvarvet, något jag längtat efter i MASSOR av år. Att jag inte sprungit tidigare har haft många olika orsaker. Övervikt var en, men även ett skadat knä, benhinneinflammation och naturligtvis tre graviditeter har satt stopp för mitt deltagande.

Men förra året var jag äntligen i sådan form att jag kände mig redo. Det var något av det absolut roligaste jag gjort och det var mycket lättare än vad jag någonsin drömt om. Nu hade jag turen att ha sällskap med min pappa hela vägen, vilket naturligtvis gav det en ytterligare dimension. Fantastiskt. Att få sällskapa med någon som sprunit loppet närmare 20 gånger är ju en jättefördel. En personlig farthållare och coach liksom!

Samma sekund jag lycklig och nöjd sprang över mållinjen lovade jag mig själv att det här skulle jag göra om, för känslan var helt fantastisk! Att känna att min kropp klarar av att springa 21 kilometer på asfalt ger ett enormt självförtroende! Så naturligtivis anmälde jag mig fort som blixten till årets varv så fort anmälningsblanketten damp ner i brevlådan i höstas. Har varit taggad till tusen hela tiden. Men nu är det inte utan att jag börjar få lite kalla fötter...

Jag har nämligen under hösten och vintern lyckats hålla mig från (förvisso lite mot min vilja, men ändå), all form av konditionsträning. Jag har kört yoga flera gånger i veckan, men på grund av alldeles för mycket i skolan den sista tiden , så har övrig träning fått stryka på foten. Inte bra!

Så till helgen är det jag som sätter en stor fet fot i ändan på mig själv och snörar på mig skorna och ger mig ut i joggingspåret. Det är HÖG tid nu om det inte är ett alltför plågsamt Göteborgsvarv jag vill genomföra...

Keep jogging!

(Förövrig så hittar ni Sveriges, vad jag tycker, mysigaste, löparcommunity här!)

Kommentarer
Postat av: Gustav

LYCKA TILL! Skall själv springa för första gången iår. Det skall bli kul!

2009-01-30 @ 14:16:09
Postat av: Bror

Hög tid att sparka igång!!!! Vet hur jobbigt det e att springa otränad. Det går men det gör ont efteråt...

2009-01-30 @ 14:55:15
Postat av: messan

Lycka till med joggingen i helgen! Själv kör jag lite mjukare yoga och meditation och givetvis långpromenader.

Vad häftigt att du sprungit Göteborgsvarvet och med din pappa :-) Förstår att du fick jättegott självförtroende, vem skulle inte få det!?

2009-01-30 @ 18:41:39
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0