Nytt tänkande

Märker på mig själv att jag tänker annorlunda mot vad jag gjorde för bara ett par år sedan. Mitt förhållande till shopping och konsumerande är till exempel total förändrat. Nu har jag förvisso aldrig varit någon storshoppare men det har nog ärligt varit mer att göra med taskig ekonomi än vad det haft att göra med ideal.

Var i Göteborg med dottern igår. Både hon och jag hade relativt välfyllda plånböcker och med tanke på hur tomt det ekar i min garderob hemma så hade jag ett gyllene tillfälle att verkligen shoppa loss. Men nej då...

Hittade egentligen MASSOR som jag skulle vilja ha. Var inne på Indiska en bra stund och klämde på det mesta där inne.

Men,

Inget plagg eller någon pryl som jag nöp i väckte mitt HAbegär så mycket att jag tyckte det var värt att lägga mina surt förvärvade slantar på. Det var nästan så jag blev lite rädd för mig själv där ett tag och jag började fundera på om jag blivit en riktig snåljåp...Men jag tror inte det. Jag kände nog mer att sålänge jag inte MÅSTE ha en sak så kanske jag lika gärna kan låta bli. Och än så länge har jag ju faktiskt kläder att ta på mig...(även om de är få, slitna och omoderna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0